Dlaczego warto założyć bloga?

Powodów, aby zacząć prowadzić bloga jest wiele. Biorąc pod uwagę fakt, iż jest to dziedzina prężnie rozwijająca się, warto powołać do życia również swoją stronę. Każdy z nas ma cechę charakterystyczną, dzięki której wyróżnia się na tle innych – rozpoczęcie blogowej przygody może okazać się strzałem w dziesiątkę, dzięki której osiągniesz sukces! Dlaczego warto założyć bloga i jak go prowadzić, aby zdobyć swój cel? Podpowiadamy w artykule!

Pierwszy krok

Patetycznie mówi się, że zdobycie każdego szczytu rozpoczyna się od pierwszego kroku. Przykładów w świecie blogerek, które nie myślały o osiągnięciu sukcesu, istnieje wiele. Początkowo udostępniały jedynie swoje zdjęcia z obytych podróży, dzieliły się wrażeniami, pisały bloga jak pamiętnik, rozpoczynając każdy wpis od niezwykle popularnego „Mój drogi Pamiętniczku”. Niemniej jednak to właśnie był ten pierwszy krok do zbudowania aktualnie silnej i znanej nie tylko w kraju, ale również za granicą marki.

Potęga drzemie w odbiorcach

Pisząc artykuły na bloga, pragniemy, aby znaleźli się czytelnicy, odbiorcy, którzy chętnie będą komentowali każdy wpis. Kiedyś, aby zdobyć rzeszę zaufanych użytkowników, należało usystematyzować swoje działania i uzbroić się w niezwykłe pokłady cierpliwości. Aktualnie jest to o wiele prostsze, chociaż zachowanie regularności stało się uniwersalną zasadą sukcesu prowadzenia bloga. Istnieje wiele kanałów, dzięki którym możesz poszerzać grono swoich odbiorców np. poprzez platformę WhitePress czy grupy na kanałach społecznościowych (szczególnie Facebook). To właśnie ułatwienia, które pojawiły się wraz z rozwojem blogosfery, sprawiły, że prowadzenie bloga jest o wiele prostsze.

Rozwój możliwości

Poprzez pisanie artykułów na bloga rozwijasz swoje zdolności. Obok przekazywanego doświadczenia, sama rozpoczynasz naukę – nauczycielami są Twoi czytelnicy. Wirtualni użytkownicy uwielbiają wręcz dzielić się tytułami książek czy artykułów, które warto przeczytać. Przy okazji opowiedzą o ostatnio obejrzanych filmach, które być może zainspirują Cię do stworzenia ciekawego artykułu. Co więcej, już powstałe i opublikowane wpisy na blogu mogą być stale uaktualniane i uzupełniane o wartościowe pomysły. W odbiorcach drzemią niesamowite pokłady twórczości, dlatego też warto ich słuchać. Pamiętaj, że w ten sposób pokazujesz, iż to właśnie czytelnicy są dla Ciebie istotni – to dzięki nim się rozwijasz i również dzięki nim tworzysz. Doceń ten fakt!

Twórcze narzędzie

Jeśli prowadzisz bloga skrupulatnie i po prostu dobrze, ten chętnie przysłuży się jako narzędzie promocji. Stworzyłaś produkt, napisałaś e-book’a lub książkę, ale nie wiesz jak je wypromować? Pamiętaj, iż dźwignią handlu jest fakt, że ludzie kupują produkty, od osób, które cieszą się ich zaufaniem – liczą się ze zdaniem, biorą pod uwagę opinię, regularnie odwiedzają Twoje miejsce w sieci. Polubią Cię, Twoje artykuły i przemyślenia, jeśli znajdą w nich coś wartościowego, godnego uwagi. Coś, dzięki czemu będą mogli podjąć konstruktywną dyskusję. Dlatego też warto, abyś znalazła swoją tematykę, w której czujesz się po prostu pewnie – nie ma przed Tobą żadnych tajemnic.