Seo copywriter i jego 7 grzechów głównych

Seo copywriter i jego 5 grzechów głównych

Doświadczony seo copywriter, który działa w branży już od dłuższego czasu, powinien doskonale znać swoje rzemiosło. Zatem z łatwością napisze ciekawy i angażujący czytelników artykuł oraz zastosuje do niego zasady seo. Dzięki temu tekst stanie się popularny wśród internautów (będą go udostępniać i dzielić się nim) oraz przyjazny botom wyszukiwarek. Okazuje się jednak, że wśród seo copywriterów zdarzają się również takie osoby, które popełniają karygodne błędy. Zapominają o ważnych zasadach seo i piszą teksty, które nie spełniają wymogów tekstów pisanych na potrzeby internetu.

Seo copywriting rządzi się swoimi prawami, dlatego sposób pisania tekstów, które mają zostać zamieszczone w internecie, różni się nieco od sposobu pisania tekstów, które znajdują zastosowanie offline. Doświadczony seo copywriter powinien doskonale znać te prawa i umieć je zastosować. Nieliczne błędy i potknięcia można wybaczyć osobom stawiającym pierwsze kroki w branży. Od tych, którzy działają dłużej, wymaga się znacznie więcej.

Jak może zgrzeszyć seo copywriter? Na czym polegają jego błędy i zaniedbania? Oto nasza krótka lista.

Seo copywriter a błędna składnia

To bardzo częsty błąd. Niektórzy copywriterzy wplatając słowa kluczowe w zdania, nie odmieniają ich, w efekcie czego taki tekst jest niepoprawny pod względem składni. Dlaczego nie wolno tak robić? Przede wszystkim dlatego, że wygląda on nienaturalnie i źle się czyta. Już na pierwszy rzut oka widać, że tekst został napisany dla botów wyszukiwarek, a  nie ludzi. Tymczasem, nawet jeżeli chcemy zoptymalizować tekst pod kątem seo, powinien on wyglądać naturalnie, czytać się dobrze i być wartościowy dla czytelników. Prawdziwą sztuką nie jest wstawić słowa kluczowe do tekstu, ale wpleść je w taki sposób, by nie zostało to zauważone przez odbiorców.

Zbyt wiele słów kluczowych

Nikt nie lubi przesady. Nie lubią jej również boty wyszukiwarek. Jeśli naszpikujesz tekst nadmierną ilością słów kluczowych, sprawisz, że będzie on wyglądał bardzo nienaturalnie. Nadmiar słów kluczowych wpłynie na obniżenie jego jakości i wartości dla użytkownika. Pamiętaj, że nawet teksty seo pisze się przede wszystkim dla ludzi, a dopiero w drugiej kolejności dla botów. Co więcej, taki tekst będzie źle widziany także przez Google. W efekcie może on zostać uznany za próbę spamowania, co wpłynie na ranking strony w wyszukiwarkach.

Każdy seo copywriter powinien wiedzieć, jakie wysycenie tekstu frazą kluczową będzie wystarczająco wysokie, by dobrze działać na seo, a jednocześnie wystarczająco niskie, by nie zaszkodzić stronie. Warto pamiętać też, że najistotniejsza jest jakość frazy, a nie jej ilość.

Kluczowa wiedza o seo

Dobry seo copywriter zna, i tu nie będzie chyba zaskoczenia, zasady obowiązujące przy optymalizacji tekstów pod kątem wyszukiwarek internetowych. Bardzo ważne jest właściwe wplatanie w tekst słów kluczowych. Powinny one znaleźć się nie tylko w treści tekstu, ale również w tytule (tu staramy się w naturalny wstawić najważniejsze słowo kluczowe) oraz w śródtytułach. Warto pamiętać, że zawsze należy zachować umiar i starać się, by tekst wyglądał naturalnie. Jednak, jeśli tylko będzie taka możliwość, dobrze, jeśli fraza kluczowa znajdzie się na początku tytułu.

Artykuły powinny mieć również kilku zdaniowe wprowadzenie, a obrazki zamieszczone w tekście koniecznie trzeba opisać za pomocą atrybutu alt. Opis powinien być zgodny z tym, co znajduje się na obrazku oraz z tekstem artykułu i zawierać w sobie frazę kluczową.

Zgodność treści tekstu z tytułem oraz tematyką strony

Niejeden seo copywriter skusi się na zastosowanie takich, niezgodnych ze sztuką praktyk, jak umieszczenie słów kluczowych w tekście niepowiązanym z nimi tematycznie. W ten sposób ściąga ruch na swoją stronę, korzystając z tego, że konkurencja branży, wokół której oscyluje artykuł, będzie znacznie mniejsza dla zastosowanych fraz kluczowych. W efekcie na stronie szybko może zwiększyć się ilość wejść. Google może jednak takie praktyki szybko wykryć i ukarać za to stronę obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Wraz ze wzrostem wejść pojawi się też bowiem większa liczba porzuceń strony przez niezadowolonych internautów, którzy nie znaleźli na stronie tego, czego szukali.

Seo copywriter a unikalność tekstów

Niektórzy autorzy tekstów zapominają o tym, że treści muszą być w 100% unikalne i kopiują całe  lub części artykułów z tekstów zamieszczonych na innych stronach. Tymczasem taka praktyka nie tylko szkodzi seo, ale grozi też sankcjami prawnymi (plagiat). Warto pamiętać, że teksty muszą unikalne w skali całego internetu. Nie ma tu miejsca na praktykę typu “kopiuj wklej”, nawet jeśli autorem artykułu, którzy kopiujesz, jesteś ty sam.

Zapamiętaj zatem, że seo copywriter nie tylko stosuje zasady seo ale pisze też wartościowe i unikalne teksty.