W diecie nie chodzi o to, by się głodzić! Catering dietetyczny

Mimo tak wielu obalonych mitów na temat diet, odchudzania i zmiany nawyków żywieniowych, wciąż wydaje nam się, że będąc na diecie, wiecznie będziemy głodni. Nienasycenie to jednak stan, który towarzyszy paradoksalnie w sytuacjach przejadania się, jak i niewłaściwego sposobu żywienia. To również krok w stronę niedożywienia, choć subiektywnie może nam się wydawać, że jemy całkiem sporo. Jak „współpracować” z nową dietą, by nie być głodnym?

Krok pierwszy – zmiana nawyków żywieniowych

Zaczynamy od zmiany dotychczasowych nawyków żywieniowych. Motywacje są bardzo różnorodne. Jednego razu chcemy się odchudzić, innym zaś szukamy rozwiązania problemów zdrowotnych. Przychodzi czas, kiedy to liczymy na naukę racjonalnego i zdrowego sposobu żywienia, dla zachowania profilaktyki zdrowia, a jeszcze kolejną okazją szukamy diety, która będzie sprzymierzeńcem osiągania wyników w sporcie. W każdym z tych przypadków, nie obejdzie się bez zmiany dotychczasowych nawyków.

Jest to pierwszy krok, pod którym tak naprawdę kryje się również motywacja, ambicja, chęci i to wszystko, czego do tej pory było nam brak. Wreszcie się zdecydowaliśmy! Co dalej? Dalej trzeba wybrać sposób żywienia. I być może nie byłoby to takie trudne, gdyby nie fakt, że mamy za sobą już co najmniej kilka diet, żadna nam nie odpowiadała, na żadnej nie byliśmy w stanie wytrzymać odpowiednio długo, bo w brzuchu wciąż kiszki marsza grały. To najpewniej wynik błędnych postępowań żywieniowych. Dieta nie oznacza bycia głodnym! Nie musimy jednak wybierać pośród radykalnych jadłospisów, co do których opinie są podzielone. Do rąk odbiorców trafia propozycja, jaką stanowi fit catering. Dieta, która jest w stanie przynieść pożądane efekty, ale którą z powodzeniem można się najeść.

Krok drugi – dobór jadłospisu

Firmy cateringowe mające w swojej ofercie catering dietetyczny, czyli diety pudełkowe, komponują całodniowe posiłki uwzględniając potrzeby odbiorców. Nie znajdziemy tu zatem jednego rodzaju diety lecz propozycję posiłków o odmiennej kaloryczności czy zastosowanych składnikach. Musimy zatem sami sobie odpowiedzieć na pytanie, czego oczekujemy od diety. Ma odchudzić nasze ciało, pomóc w utrzymaniu osiągniętej masy ciała na stałym poziomie, a może niezbędna jest, by rzeźbić ciało i stawać się coraz lepszym w ulubionej dyscyplinie sportowej?

Każdy ma inne potrzeby, które wynikają nie tylko z efektów, na jakie liczymy, ale i parametrów naszego ciała, a do tego trybu życia, który prowadzimy. Dieta, także ta pudełkowa, musi więc zostać dopasowana do aktualnego zapotrzebowania na kalorie i poszczególne składniki. Z powodzeniem uwzględniać będzie alergie pokarmowe. Ofert nie brakuje, dlatego każdy ma szansę znaleźć jadłospis, który będzie i zdrowy, i smaczny. Co najważniejsze, dieta ułożona pod okiem profesjonalistów, nie pozwoli nam zgłodnieć między jednym, a drugim posiłkiem. Efekty przyjdą w odpowiednim czasie, a i stanie się to świetnym doświadczeniem w kwestii codziennego żywienia.